May the Force be with you

sunnuntai 30. elokuuta 2015

1520 askelta kohti toivoa

Tämä on 1520. blogikirjoitukseni. Siis tuhannesviidessadaskahdeskymmenes. Jep. Samaa sanoin minäkin. Niitä on aika paljon. Jo vuodesta 2007. Olen monta kertaa miettinyt, että blogitekstit pitäisi saada talteen, ja jotenkin muuten kuin yksitellen kopioimalla tai tallentamalla, koska 1500 kirjoitusta on 1500 kirjoitusta. Sain alkukuusta sähköpostiini pienen sievän skriptin ja eilen sain apuja ja nyt minulla on koneella sekä kovalevyllä koko blogi nättinä näköispainoksena tallessa ja varmuuskopioituna. Luksusta! Ei tarvitse enää pelätä, että vuosien blogihistoria häviää tai on vain Bloggerin varassa. Skriptin kirjoittaja sanoi, että olisin osannut hoitaa koko homman itsekin hänen kirjoittamiensa ohjeiden perusteella, mutta sain täyden palvelun setin ja lopulta minulle jäi tehtäväksi vain kaksoisklikata koneen työpöydällä olevaa kuvaketta, ja katsella, miten blogi kopioitui netistä koneelle.

Tänä viikonloppuna olen shoppaillut ja juhlinut ja vanunut ja saunonut. Olen ollut onnellinen ja pelännyt sen jälkeen, että jotain kamalaa tapahtuu, koska olen uskaltanut olla onnellinen. Onneksi näitä ei tule enää usein - tuntoja siitä, että maailmankaikkeus kostaa onnellisuuden. Jospa pikkuhiljaa alan tottua siihen, että asiat ovat aika hyvin.

Hyvin olevat asiat luovat toivoa. Kun yksi suuri epäkohta on korjaantunut, tuntuu mahdolliselta, että muutkin epäkohdat saattavat joskus korjaantua. Olen ajatellut Volvoa ja sitä, millaisia tunteita se herätti uusimmassa lukijassa. Olen jutellut uusimman lukijan kanssa vähän lisää Volvosta. Hän sanoi miettivänsä Volvoa aina välillä. Muutama asia siitä palaa mieleen, on jäänyt sinne. Hymyilyttää ja on lämmin olo. Tällaisina hetkinä toivo nousee. Ehkä vielä. Ehkä vielä joku kustantamo innostuu Volvosta. Minä innostun, vieläkin, kun ajattelen sitä, ja tästä viimeisestä versiosta saamani palaute on ollut tosi hyvää, niin ammattilaiselta kuin amatööriltäkin saatu. Voi kunpa Volvo onnistuisi. Viime viikolla kirjoitin muutamaan kustantamoon meiliä ja kysyin, että miten menee, ovatko lukeneet, ovatko pitäneet. Kukaan ei ole vastannut vielä, joten voin vielä toivoa.

(ps. jos olet kiinnostunut siitä skriptistä, niin meilaa minulle)

Ei kommentteja: