May the Force be with you

maanantai 25. lokakuuta 2010

Lainattuja sanoja

Pieni puolikuntoisuus vaihtui sairaslomaksi ja syksyn kolmanneksi antibioottikuuriksi. Ei minun syksyni, sen voi varmaan jo todeta. Tänä aamuna olen lääkärissä käynnin lisäksi makoillut sängyllä ja lukenut Anja Snellmanin Parvekejumalia. Se ei ole uusi palkkapäiväkirja, sillä palkka ei ole vielä tullut; sain lainaan äidiltä, joten ei vaatinut omia sijoituksia.

Tänä syksynä olen lukenut uusia, vasta julkaistuja kirjoja enemmän kuin aikoihin ja siitä kyllä kiitos palkkapäiväkirja-systeemille. En tietysti ole ehtinyt ostaa vielä kuin pari palkkapäiväkirjaa, ja nyt sitten tuo Snellman lainassa, mutta on tämäkin enemmän kuin aikoihin. Ja ensi viikonloppuna saa taas ostaa uuden palkkapäiväkirjan. Olen jopa saanut hyvin luettua nuo palkkapäiväkirjat, mutta muuten luettavien kirjojen pino kirjoituspöydän kulmalla vain kasvaa: yhdeksän lukematonta. Ehkä se pino vajenee siitä jossain vaiheessa - tosin ensin taidan lukea siskolta lainaamani Margaret Atwoodin The Year of the Floodin.

Kunhan olen syönyt jotain lounaan tapaista, otan ehkä päiväunet. Tilaan päiväuniin unia kirjoittamisesta ja kreikkalaisista ja kun herään, mietiskelen kirjoittamista ja kreikkalaisia. Kuulostaa suunnitelmalta? Toivotaan, että se toteutuu.

Ei kommentteja: