May the Force be with you

maanantai 17. tammikuuta 2011

Eespäin lumessa, mummot!

Olen tehnyt tänään pitkän päivän ja olo on silti yllättävän energinen. No, kunhan olen syönyt lautaseni tyhjäksi (vanha kunnon pc-dinner on täällä taas) niin katsotaanpa, että kuinka reippaita sitten ollaan. Juuri sellainen olo, että olo on energinen, mutta heti kun pysähdyn, lysähdän kasaan kuin falskaava ilmapallo.

Sain päivällä yhdeltä elävän elämän kirjoittajakaverilta meiliä, että hän kaipaisi toisia silmiä erään tekstin kanssa ja pyysi minua avuksi. Ihan innostuin tuosta pyynnöstä - tosi kivaa :)! Tykkään miettiä palautetta teksteistä ja annan sitä mielelläni. Ehkä voisin heittää kaverilleni vastapallona jonkun oman tekstini ja saada siitä muutaman sanan. Olen sitkutellut vajaan vuoden saamatta palautetta teksteistäni (puhun nyt livepalautteesta, en kustantajien lausunnoista) ja se alkaa jo tuntua. Kyllähän minä ilman palautettakin kirjoitan, ei siinä, mutta auttaahan se valtavasti, kun saa palautetta. Palaute tavallaan osoittaa oikoteitä, joita pitkin pääsee nopeammin maaliin. Plus että se saa usein aikaan aivotoimintaa ja aivotoiminta on aika hyvä juttu. Täytyykin seuraavaksi meilata kirjoittajakaverille, että laittaa tekstiä tulemaan.

Oma tekstintuotto voi olla tänään vähän hiljaista, mutta yritän kyllä saada aikaan jotain raakatekstiä. Yksitoistatuntisen päivän jälkeen omaan tekstiin keskittyminen ei ole ihan helppoa, mutta toisaalta luotan siihen, että pieni kirjoittaminen nyrjäyttää minut taas paikalleni.

2 kommenttia:

Kesäminkki kirjoitti...

näin tänään hakaniemen javassa naisen läppäreineen selvästi töitä tekemässä. en tiedä miksi, mutta heti ajattelin sen olevan sinä. nähtiin niin lyhyesti silloin puolitoista vuotta sitten, etten varmaan naamaa olisi tunnistanutkaan vaikka olisin nähnytkin. mutta jos olit sä, niin moi :)

Rooibos kirjoitti...

Voi Kesis - en se ollut minä, mutta olisinpa ollut :). Ei sillä, en minäkään olisi sinua tunnistanut, mutta silti :).