May the Force be with you

sunnuntai 1. elokuuta 2010

Hetken tässä

Olen hionut, petsannut, hionut, lakannut, hionut ja lakannut. Olen käynyt aamu-, päivä-, ilta- ja yöuinneilla. Olen syönyt. Olen autoillut. Olen nähnyt lehmiä ja trombituhoja. Olen kuokkinut rantabileissä. Olen lukenut riippumatossa. Olen päivitellyt helteitä. Olen seisonut vyötäisiä myöten järvessä myöhään illalla, kun kaikki ympärillä on teräksenharmaata ja salamat kirjovat taivaan. Olen syönyt liikaa herneitä. Syönyt mustaviinimarjoja pensaasta. Olen katkonut tomaateista varkaita. Olen kellunut. Olen pessyt auton ja heitellyt palloa järvessä. Olen saunonut. Olen sukuloinut. Olen juhlinut. Olen vieraillut. Olen junaillut. Olen nähnyt tuttuja. Olen syönyt Sotkun munkin ja kesäkeittoa. Olen ottanut aurinkoa ja ale-shoppaillut. Olen ostanut lennot.

Nyt olen kotona hetken, ensi yön verran. Pakkaan tavaroita matkalaukkuun, jonka juuri purin. Huomenaamulla lennähdän viimeiselle lomamatkalle, viikon puolivälissä jo takaisin. Huomenna alkava viikko on se viimeinen tälle lomalle, tälle kesälle. En ajattele sen viimeisyyttä, ajattelen vain sitä, mitä tapahtuu.

Ei kommentteja: