May the Force be with you

keskiviikko 31. joulukuuta 2008

Skippauksia

Kirjoittelin tänään lähikuppilassa raakatekstiä. Ei mitään kummoista, mutta jotain kumminkin.

Olo on ollut koko päivän aika huono. En tiedä mikä tauti nyt on, kurkku on outo, keuhkoissa on räkää ja se yskittää hiukan ja haittaa enemmän yleisolemista: kaikki liikkuminen aiheuttaa sydämentykytystä, hengästyminen tulee melkein heti. Väsyttää, ankeuttaa. Skippasin iltapäivällä yhden kyläilykutsun ja nyt illalla skippasin uudenvuodenbileet. En vain jaksa lähteä. En jaksa olla huono-oloisempi kuin mitä kotona tassuttelu aiheuttaa. On tosi luuseriolo. Olisin periaatteessa voinut lähteä bileisiin; ei ole neljääkymmentä astetta kuumetta, ei ole superflunssaa. Olisi vain ollut vähän huonompi olo sen aikaa, kun olisin mennyt sinne, ja jonkun aikaa kunnes olisin rauhoittunut paikalleni. En vain jaksanut. Olen ihan tylsä ja typerä. Kökötän kotona yksin. Ja kuitenkin - mitä väliä tällä illalla, on vain keskiviikko, ei sen traagisempaa. Väsyttää.

Kyllä minä huomenna olen taas aikuinen, enkä valita ihan itse tekemistäni päätöksistä. Tai selittele asioita, jotka eivät kaipaa selittelyä. Kyllä minä huomenna, luulisin.

2 kommenttia:

Katja Kaukonen kirjoitti...

Uutta vuotta voi juhlistaa monella tavalla. Minä aion saunoa perheen kanssa ja katsoa sen jälkeen road movien miehen kanssa, nyt juuri nuo tuntuvat ainoalta oikealta tavalta. :)

Paranemista, Rooibos, ja kirjoittamisoloja sen jälkeen!

Rooibos kirjoitti...

En minä sitten istunutkaan kotona murjottamassa. Otin taksin pileisiin ja join sen verran viunaa, että tauti ei enää vaivannut... Tänään ollut rauhallinen päivä - tauti ei etene eteen ei taakse. Ihanaa, että huomenna on arki :).