May the Force be with you

sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Sunnuntai-ilta

Olin tänään paljon ulkona. Aurinko- ja maisematankkausta ja liikuntaa. Nyt iltasella olen ajatellut laiskasti ohimeneviä asioita. Hetken esimerkiksi sitä, kuinka se, että minulla oli vuosia kustantamoissa kiertänyt ja vuosia muokattu kässäri, joka voisi ylittää kustannuskynnyksen milloin vain, oli aika iso asia. Sellainen, että sen poistuminen on ollut paitsi haikeaa, myös vaatinut jonkun verran ajatusten muuttamista. Niin kuin olen monesti jo kertonut.

Mitä muuta olen ajatellut? Ohimenevästi asioita, joita minulla ei ole. Välillä asioita, joita minulla on. Maisemia, joita näin tänään. Kirjoittamista, tiskaamista, pyykkäämistä, pakkasen ja auringon kirjavoittamia poskia. Nukkumista.

Kaikenlainen viikonloppu. Paljon kaikkea. Lopulta sunnuntai-ilta ja ajaudutaan siihen samaan sunnuntai-iltaan jossa ollaan oltu jo niin monesti tätä ennenkin. Siinä sunnuntai-illassa on silitystä ja hiljaisuutta ja hitaita ajatuksia.

Laskeskelen ensi viikkoa. Milloin ehdin kirjoittaa. En huomenna, en tiistaina. Keskiviikkona on pakko. Liikuntaakin pitää ehtiä harrastamaan, mutta se ei sovi kovin hyvin samaan päivään kahvilakirjoittamisen kanssa. Kirjoittaa pitää kuitenkin. Kirjoittaa. Niin. Hmm. Kaikenlaista sitä ihmiset tekevät.

2 kommenttia:

Helmi-Maaria Pisara kirjoitti...

Hyvä että haluat kirjoittaa :) Toivottavasti saat aikaa! Haastoin sinut blogissani.

Rooibos kirjoitti...

Kiitos haasteesta, Helmi-Maaria!