May the Force be with you

perjantai 19. huhtikuuta 2013

Voi kuinka pieninä palasina onkaan

- mun tarinani maailmalla. Muutama sivu kerrallaan kerin uutta projektia tekstiksi ja se siroaa useampaan kirjoitusvihkoon tähtitaivaaksi, sillä merkitsen tähdellä kaikki ne pätkät, joita kynäni purskauttaa musteellaan. Kirjoittaminen tuntuu niin hyvältä ja oikealta, ettei ole tosikaan. Asiat putoavat paikoilleen ja oikeaan perspektiiviin, kun kirjoittaa. Kirjoittaminen hyvä.

Mistä tuli mieleeni, että minun pitää varmaan kohta ostaa lisää kirjoituskyniä. Siitä on kauan, kun olen niitä ostanut, joten oletettavasti varastot alkavat ehtyä piakkoin.

Mistä tuli mieleeni, että olen ajatellut taas uuden projektin puhtaaksikirjoittamista. Siis käytännössä kakkosversiota. Aikaa pitäisi olla, en halua lähteä siihen puolivillaisesti, sillä kirjoitusvihkoihin kirjoitettuja luonnoksia pitää muokata puhtaaksikirjoittamisen yhteydessä ja niitä pitää todennäköisesti lihottaa samalla. Jossain vaiheessa aloitan sen.

Ja jostain kolmannesta asiasta tuli mieleeni, että olen löytänyt uutta, kivaa luettavaa netistä. Käykää ihmeessä tsekkaamassa brittikirjailija Matt Haigin bloggaus 30 things to tell a book snob. Tuo kosketti ajatuksia ja mieltä yhtä lailla. Luin myös muita Haigin bloggauksia tuolta Booktrustin sivuilta ja totesin, että laitan ehdottomasti syötteenlukijaan. Tyyppi pitää ikiomaakin blogia omilla sivuillaan, sitäkin aion seurata.


Ei kommentteja: