May the Force be with you

tiistai 21. syyskuuta 2010

Aina ei jaksa

Kirjoittaminen? Ai mikä? Ei, ei - älä kerro enempää, ettei tule kamalan huono omatunto! Ainesta kunnon itsepiiskuuseen! Jestas - huh. Ei, ei puhuta tästä aiheesta tänään!? Ehkä huomenna sitten, kun ei ole töiden jälkeen mitään muuta pakollista puuhaa kuin käydä jumpassa. Josko sitten? Niin, minä tiedän, minä muistan ja minä haluaisin, mutta hitto vie, kello on kymmenen ja minä olen tänään tehnyt 12-tuntisen päivän ja ei, nyt ei kertakaikkiaan riitä enää energiaa. No kyllä minua väsyttääkin, huomenna on oltava pelipaikoilla heti kello kahdeksalta. Ai että mitä? Ei bloggaamista ja kirjoittamista voi verrata toisiinsa! Se nyt on ihan eri asia. No jaksan, jaksan, mutta huomaatko, tämän postauksen kirjoittamiseen menee ehkä kolme minuuttia ja sitten lähden yöpuulle. Ei ihan taitaisi onnistua novellin uudellenkirjoitus siinä ajassa. Ai että alkua? Just joo, ota nyt järki käteen sinäkin! Ei kykene ja kun on ihan pakko vaan ajatella sitäkin, että unta on pakko saada tässä välissä. Kaikki kun vaan eivät ole tuollaisia koneita kuin sinä! No voi helvetti! Älä viitsi! Jos tuota jatkuu vielä pitkään, makaan puoli yötä sängyssä tippa linssissä ja ketä se muka auttaa, kysyn vaan!

- - -

Yhm. Joo. Kiitos. Joo. Ei se mitään. Niin harmittaa minuakin. Aika paljon. Mutta kun ei sen ajatteleminen auta mitään, tulee vain paha mieli tähän kohtaan, eikä siitä taas ole mitään hyötyä. Joo. Ihan totta. Olen. Joo. Palataan huomenna.

5 kommenttia:

Katja Kaukonen kirjoitti...

Juu, bloggaaminen ja fiktiivinen kirjoittaminen on ihan eri juttu. Jälkimmäistä ei kiireessä ja yliväsyneenä, ei, ei. (Ellei sitten tule jokin idea, joka on pakko tallentaa äkkiä.) Minulla on päivässä yleensä ne pari ikiomaa tuntia, jolloin kirjoitan. Sekin on liian vähän. Kamala lähteä ja jättää, kun vihdoin pääsee vauhtiin (kuin olisi pitkästä aikaa juuri suutelemassa rakastettua ja ehtisi ottaa vain askeleen häntä kohti ja sitten olisi käännyttävä pois).

Anonyymi kirjoitti...

Taitaa olla monella kirjoittajalla hiukan syksy. Kyllä se tästä, kyllä se tästä. Ei oteta paineita, ettei rakkaus muutu painajaiseksi. Kuka silloin olisi voittaja? Höh, ei kukaan.

Rooibos kirjoitti...

Meinasin kirjoittaa tähän että "muttakun tahdon kaiken" mutta enhän minä kaikkea tahdo, aikaa vain ;).

Tänäkään iltana en jaksa ja ehdi kirjoittaa, jollen sängyssä edes yhtä unisivua. Sitä voisinkin kokeilla. Edes jotain pureskeltavaa tuolle omalletunnolle.

Anne T kirjoitti...

Oletko huomannut, että tietyt vuodenajat olisivat erityisen "huonoja" kirjoittamiselle? Ainakin itse koen syksyt sellaiseksi, että on parempi keskittyä kielioppiin kuin luomiseen.

Rooibos kirjoitti...

Anne T - minulle syksy on luovaa aikaa, mutta kesällä on turha edes yrittää :)!