May the Force be with you

sunnuntai 21. syyskuuta 2008

Sunnuntaipuuhia

Olen kirjoittanut tänään tähän mennessä melko tarkkaan puolitoista tuntia. Sen lisäksi olen käynyt kävelyllä ja Linnunlaulun kahvilassa ja kohta lähden toiselle käveleskelylle ja kahvilakeikalle. Sää on ihana, lämmintä ja auringonpaistetta. Ihmeellisen tuntuista kaiken sen sateen ja harmauden jälkeen.

Kirjoittamisessa olen keskittynyt Iotaan. Tekisi mieleni sanoa, että se on mennyt kokonaan uusiksi, mutta ei nyt ehkä niinkään. Deletoin siitä aika paljon tekstiä ja deletoinnin jälkeen olen kirjoittanut lisää. Jos reilun sivun verran tekstiä lähti, niin ehkä puoli sivua on syntynyt ihan uutta. Nyt Iota saa levätä. En katso sitä enää tänään, enkä huomennakaan. Kunhan se tuosta tokenee, annan sen uudestaan Kontaktin luettavaksi. Saa nähdä, miten käy. Eilen olin jo ihan varma, että Iota on mennyttä kalua ja että siitä ei tule koskaan kreikkalaista. Katsotaan nyt. En kyllä kuvittelekaan, että kun kokoelma on kasassa, siinä olisi joka ikinen kreikkalainen, jonka olen kirjoittanut. Ei, kyllä siihen pitää valita vain parhaat. Se, mitkä ne parhaat ovat, on eri asia.

Palaan ehkä vielä tänään. Nyt lähden uudestaan ulos ja saan toivottavasti sen verran etäisyyttä Iotasta, että pääsen sitten kotiuduttuani kirjoittamaan Thetaa.

Ei kommentteja: