May the Force be with you

maanantai 9. toukokuuta 2011

Alku

Lomapäivä. Nukun pitempään kuin normaalisti tällaisina päivinä. Keitän kaurapuuroa aamiaiseksi. Etsin AAA-kokoisia paristoja langatonta näppäimistöäni varten. Olen ostanut niitä, näen sieluni silmin sen pienen paristopaketin ja melkein senkin, mihin olen ne laittanut. Melkein. Suunnittelen päivää. Kirjoittamista. AAA-paristojen ostamista, niitä menee kaikkialle, kaukosäätimiin ja näppäimistöön ja tietenkin kaikki lopussa yhtä aikaa. Ehkä olen senkin ostamani paketin jo käyttänyt. Sen, jonka kuva ei suostu lähtemään silmistä.

Ulkona lämpenee koko ajan, ainakin lämpömittarin mukaan. Aurinko paistaa. Taidan saada itselleni ensimmäisen lämpimän päivän tänä keväänä. Edellisten lämpimien kohdalla olin jossain muualla tai sairaana sängyn pohjalla. Tauti alkaa hellittää, mutta olen ihan tyytyväinen, että vapaapäivä sattui tähän väliin.

Viereisen talon katolla on kaksi miestä, niillä on huomioliivit päällä, toisella neonkeltainen, toisella neonoranssi. Keitän kaurapuuroa ja suunnittelen päivää.

Ei kommentteja: